Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

A nagymama pincéjéből piacvezető céggé válni - Under Armour történelem

Ekkor még nagymamája pincéjében dolgozott és onnan indult végig az USA keleti partvidékén, hogy autójából értékesítse márkáját. 1997-re kifejlesztette másik híres anyagát, a ColdGeart, mely már nem a meleg ellen, hanem az alacsony hőmérsékleten történő edzésre koncentrált és megőrizte a testhőt.

1999-ben jött a nagy fordulat, hiszen megkapta első igazán nagy lehetőséggel kecsegtető szerződését és az ő ruháit hordták a színészek a méltán híres Minden héten háború című amerikai focis filmben. Itt olyan sztárok öltöztek Under Armourba, mint Al Pacino vagy Jamie Foxx. Innen már csak néhány hirdetés és kitartó kapcsolatkeresés volt hátra, hogy két év múlva már igazán híres legyen a cég.

Hivatalosan 2003-ban piacra dobták női termékeiket, melyeket nemsokkal később a gyermek és az outdoor termékcsalád követett. 2005-ben jött a következő nagy lépés, amikor is tőzsdére ment a cég, hogy az első napon megduplázza részvényeinek értékét és egy 281 millió dolláros vállalkozássá nőjjön.

2008-ra már a cipőpiacra is betörnek, mivel eddigre már teljessé válik a kínálat, hogy minden vevői igényt kielégítsenek. Ekkor kezdenek el olyan ikonikus sztárokkal együttműködni, mint Ray Lewis, vagy Brandon Jennings, de 2010-re már akkora sportolók is a szponzoráltjaik között vannak, mint Michael Phelps, Tom Brady és a fiatal tenisz fenomén Sloane Stephens. 2010-es év végére újabb mérföldkövet ér el a cég: az éves forgalom meghaladja az 1 milliárd dollárt, ezzel mintegy megnégyszerezve a forgalmát öt éven belül.

2011-ben ismét egy piaci rést töltenek be új technológiájukkal, a  Charged Cottonnal, mely ugyanolyan könnyű és gyorsan száradó, mint a többi Under Armour termék, ám mindez a fogyasztók körében továbbra is népszerű pamut anyagba ágyazva.

2017-ben akkorát dobott a cég, hogy a versenytársak csak pislogtak, amikor leszerződött Dwayne “The Rock” Johnsonnal és piacra dobták saját edzőcsukáját. A cipőből 24 óra alatt az összes példány elkelt, majd az újratöltött árukészlet szintén elment rögtön, így a limitált példányszámban gyártott cipő mindössze két nap után kereskedelmi forgalomban már egyáltalán nem elérhető. Ezután idén kiadtak egy teljes kollekciót, Project Rock néven, mely szintén oltári siker lett.

Kevin Plank alapítónak volt egy jó ötlete, amivel segíteni akart sportolótársain, ebből pedig egy 2 milliárd dolláros cégbirodalmat épített. Ügyes, nem?

Keresés